Cele Edukacji | Metody osiągania celów | Realizatorzy | Oczekiwane skutki |
Wychowanie dla społeczeństwa | współorganizowanie życia klasy i szkoły, organizowanie i kierowanie imprezami szkolnymi, organizowanie pomocy uczniom jej potrzebującym | wszyscy nauczyciele ale głównie wychowawcy | wrażliwość na potrzeby innych, odpowiedzialność i organizowanie i udział w akcjach charytatywnych, zdolność do kompromisu, dojrzałość społeczna |
Wyrobienie podstawowych zasad savoir-vivru | właściwy przykład ze strony grona pedagogicznego, udział uczniów w seminariach, konferencjach krajowych i zagranicznych, może kurs tańca, pogadanki na temat makijażu, sposobu ubierania się | rodzice, nauczyciele prowadzący zajęcia, doradcy | umiejętność wybrania właściwych form zachowania w danym miejscu i sytuacji |
Wykształcenie nawyków aktywnej ochrony środowiska | wskazywanie podczas zajęć z przedmiotów przyrodniczych roli poszczególnych składników biosfery, aktywizacja ucznów do poszukiwania informacji dotyczących środowiska, udział w Olimpiadzie Ekologicznej, konferencjach | nauczyciele przedmiotów przyrodniczych i humanistycznych | świadomość ekologiczna, włąściwe postęopwaniew środowiskunajbliższym (dom szkoła) jak i podczas wycieczek, szkół zimowych i wyjazdów wakacyjnych |
Ochrona przed działaniem grup nieformalnych | dyskusje z wychowawcami na temat roli grup w społeczeństwie, przykłady ich działania podawane przez uczniów, ocena spotkania z przedstawicielami policji, socjologami psychologami | wszyscy dorośli opiekunowie mający kontakt z uczniami – socjolog lub psycholog | wyrobienie świadomości zagrożeń wynikających z działania grup |
Wychowanie seksualne | zajęcia seminaryjne prowadzone przez specjalistów (obligatoryjne) | biolog, zaproszony seksuolog, psycholog | poznawanie biologii własnego organizmu i organizmu płci przeciwnej, zrozumienie psychicznych aspektów dojrzewania płciowości, umiejętnośc świadomego doboru partnera i planowania rodziny |
Pierwsza pomoc w nagłych przypadkach. | szkolenia przez wykwalifikowanych ratowników | wykwalifikowani ratownicy | natychmiastowa pomoc poszkodowanym |
Profilakyka uzależnień | informascja przekazywana przez specjalistów w formie wykładów, filmów zajęcia tematyczne przygotowane przez uczniów | nauczyciele, specjaliści od uzależnień, wychowawcy | brak zainteresowania środkami psychoaktywnymi |
Poznanie roli aktywności fizycznej i włąściwego żywienia | zajęcia z fizjologii człowieka i racjonalnego żywienia, stała ocena wydolności podczas zajęć WF | nauczyciele biologii i wychowania fizycznego | nawyk systematycznej aktywności fizycznej i kontrolowanie sposobu żywienia |
Uświadomienie zagrożeń anoreksją i wspomaganiem dopingowym | filmy, dyskusje dotyczące problemu z udziałem psychologa | nauczyciel biologii, lekarz szkolny, psycholog | świadomośc poważnych zagrożeń zdrowotnych |
Poznanie zagrożeń chorobami zakaźnymi AIDS i WZW cukrzycą miażdżycą, osteoperozą | dokładne informacje na temat sposobów przenoszenia HIV i WZW + fikmy edukacyjne informacje o mechanizmach powstawania chorób | nauczyciel biologii, uczniowie w ramach 2-3 godzinnych sesji nauczyciel biologii, lekarz | ostrożność w nawiązywaniu kontaktów seksualnyc, wstrzemięźliwość, brak lęku przed nosicielami HIV świadome działanie na rzecz profilaktyki chorób metabolicznych |